Detailingové služby

Naše společnost se ve svém portfoliu služeb zabývá i světem autodetailingu. Můžete u nás využít mnoho služeb a činností, které zařazujeme do tohoto oboru a oproti standardním službám, které nabízíme, se liší hlavně časovou a odbornou náročností, smyslem pro sebemenší detail a v neposlední řadě i cenou.

Uvedené ceny jsou bez DPH.

Co je to „detailing“?

Základní definice může znít takto: Detailing (v Anglii se používá také výraz valeting) je velice důkladné a šetrné čištění automobilů, jeho renovace (korekce laku, leštění) a konzervace (typicky voskování), jehož cílem je dosažení dokonalé čistoty a lesku v každém detailu.
Detailing se tak využívá třeba pro reprezentační vozidla (např. hotelové limuzíny), přípravu svatebního vozidla, u koupených ojetých vozidel nebo naopak před prodejem; u aut na výstavu, klubové a tuningové srazy a také prostě pro pouhé vlastní potěšení.

A co není detailing?

Detailing nejsou portálové myčky, není to ani naprostá většina „ručních mytí“; nejsou to „čistírny interiérů“, kde za pár stovek přejedou sedačky chemií a vysají. Už vůbec to nejsou samoobslužné ruční myčky. Nejsou to často ani „renovátoři laků“, ti sice za dvě hodiny zvýší lesk, ale bude se Vám to líbit jenom do doby, než uvidíte lak pod sluncem.

V detailingu se používají profesionální přípravky té nejvyšší možné kvality a zároveň co nejšetrnější k vozidlu a materiálům v něm použitých. Pracovní postup u těchto služeb, by měl být prováděn proškoleným detailerem, který má co nejvíce možných zkušeností v daném oboru, aby bylo dosaženo bezchybného výsledku.

Příklad:

Nejčastěji se setkáváme z této oblasti s renovací neboli kompletním rozleštěním laku. Upozorňujeme, že pokud Vám někdo nabízí tuto služby s tím, že bude za dvě tři hodiny hotová a zaplatíte okolo dvou až třech tisíc, raději se obraťte na někoho jiného. Kompletní renovace či rozleštění laku je otázkou na několik dní a desítek někdy i stovek hodin práce šikovného detailera, který se o Váš lak bude starat ve spoustě krocích než docílí správného výsledku.

Jak probíhá detailing na vozidle a co vše se s ním děje?

Jedná se kompletní šetrnou péči o vozidlo, kde se vozidlo ručně několikrát umyje, chemicky se dekontaminuje karoserie od všech nečistot (asfalt, náletová rez), poté se odstraní zbytek usazených nečistot mechanickou dekontaminací (clay) a přechází se k odstranění škrábanců na laku. Zde je potřeba zvolit do jaké míry chceme lak „opravit“. Ne vše lze řešit strojním leštěním, v případě hlubokých poničení laku (do barvy, na plnič nebo až plech) se musíme obrátit na lakovnu. Pokud není nutné žádný díl lakovat zvolíme kolika kroky leštění lak uvedeme zpět do stavu bez škrábanců, hologramů a dodáme mu zpět zářivý lesk a hloubku.
Po vyleštění karoserie je nutné nanést ochranu, která nám bude lak chránit před UV zářením, usazováním nečistot či před drobným mechanickým poškozením. K tomu se používá celá škála vosků ať přírodních nebo syntetických, keramické a nano ochrany laků nebo ochranné folie (PPF).
Dále se důkladně vyčistí interiér vozidla včetně všech zákoutí, růžků, spár a větráčků. Nezapomíná se ani na sedadla, která musí být zbavena všech nečistot a následně ošetřena dle použitého materiálu. V případě koženého interiéru je třeba kůži ošetřit a napustit aby zůstala hezky pružná, nepraskala a nestárla. Kožené interiéry se samozřejmě dají také opravovat ( praskliny, opotřebení) nebo dobarvovat či rovnou přebarvovat.
Samozřejmě se nezapomíná na motorový prostor, kola, plastová nadkolí,skla či přední a zadní plastová světla.
Svět detailingu je velice rozmanitý a neomezený, s přicházejícími technologiemi stále rostou možnosti jak se o vůz postarat a co vše lze vylepšit či „opravit“ bez nutnosti výměny poškozeného dílu za nový.